Rödl & Partner vietnē ir izmantotas tehniskās sīkdatnes un bezsīkdatņu izsekošanas tehnoloģija Matomo, lai saglabātu anonīmus analītikas un statistikas datus par šīs tīmekļa vietnes datu plūsmu, ar mērķi uzlabot Rödl & Partner vietnes darbību un padarīt to vēl ērtāku lietotājam. Ja Jūs nepiekrītat jūsu paradumu analīzei šajā tīmekļa vietnē, izmantojot Matomo, dati netiks vākti. Jums ir iespēja atteikties izmantot šo tehnoloģiju analītikas un statistikas nolūkos, klikšķinot šeit.

Tāpat jums ir iespēja piekrist vai atteikties no šajā vietnē izmantotajām tehniskajām sīkdatnem, kas palīdz Rödl & Partne apkopot statistikas datus par šīs mājaslapas apmeklēšanu. Izvēle izdarāma klikšķinot uz attiecīgu pogu šī banera apakšā. Detalizētāka informācija par Rödl & Partner privātuma aspektiem atrodama šeit.



Lidojuma kavēšanās vai atcelšana: kad un kā pasažierim pienākas kompensācija

PrintMailRate-it

​​​​​​​​​​​​​​​​2025. gada 21. oktobrī | Lasīšanas laiks 7 minūtes​​​​


Uzziniet, kad un kā pasažierim pienākas kompensācija par kavētu vai atceltu lidojumu. Rödl & Partner Latvia juriste skaidro, kādi dokumenti jāiesniedz un kā rīkoties, ja aviokompānija atsaka maksājumu.​


Ceļošana ar aviotransportu mūsdienās ir kļuvusi par ikdienu gan biznesa, gan atpūtas nolūkos. Tomēr ne vienmēr lidojumi norit pēc plāna — kavēšanās, atcelšana vai atteikta iekāpšana var radīt būtiskas neērtības pasažieriem. Lai aizsargātu pasažieru tiesības, Eiropas Savienībā ir spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes regula Nr. 261/2004​, kas paredz kompensāciju šādos gadījumos.

Katrīna Radziņa, jurista palīdze Rödl & Partner Latvia, skaidro, kādos gadījumos pasažierim pienākas kompensācija, kāds ir tās apmērs un kā rīkoties, ja aviokompānija atsaka to izmaksāt.

Kad pienākas kompensācija

Regula nosaka, ka pasažierim ir tiesības uz kompensāciju, ja:
  • lidojums tiek atcelts un pasažieris par to nav laikus informēts vai nav piedāvāta atbilstoša alternatīva;
  • lidojums kavējas trīs vai vairāk stundas līdz galamērķim;
  • tiek atteikta iekāpšana bez pasažiera vainas (piemēram, pārpildīta reisa dēļ vai organizatorisku kļūdu rezultātā).

Kompensācijas apmērs ir atkarīgs no attāluma:
  • līdz 1500 km – 250 EUR,
  • no 1500 km līdz 3500 km – 400 EUR,
  • vairāk nekā 3500 km – 600 EUR.

Kompensācija var tikt samazināta par 50 %, ja pasažierim tiek piedāvāts cits reiss un jaunais ielidošanas laiks būtiski neatšķiras no sākotnējā (nepārsniedz 2, 3 vai 4 stundas atkarībā no attāluma).

Izņēmuma gadījumi

Aviokompānija var atteikt kompensācijas izmaksu tikai tad, ja var pierādīt, ka lidojuma kavējumu vai atcelšanu izraisījuši ārkārtēji apstākļi – piemēram, drošības riski, nelabvēlīgi laikapstākļi, politiska nestabilitāte vai streiki, kas nav tās kontrolē.

Kādi dokumenti nepieciešami

Lai pamatotu kompensācijas pieprasījumu, pasažierim ieteicams saglabāt:
  • biļetes apstiprinājumu vai e-biļeti ar reisa numuru un datumu,
  • iekāpšanas talonu,
  • aviokompānijas paziņojumus (e-pastus, SMS u. tml.),
  • faktisko izlidošanas un ielidošanas laiku (foto vai ekrānuzņēmumu),
  • čekus par ēdienu, viesnīcu vai transportu, ja aviokompānija nav sniegusi palīdzību.

Kā rīkoties, ja kompensācija tiek atteikta

Ja aviokompānija atsakās izmaksāt kompensāciju, pasažierim ir tiesības iesniegt atkārtotu pieteikumu, vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai — nepieciešamības gadījumā — tiesā.
Sūdzību var iesniegt arī tajā ES valstī, no kuras noticis izlidojums vai kurā notikusi ielidošana. Papildus iespējams izmantot ārpakalpojumu sniedzējus, kas specializējas kompensāciju piedziņā.

Praktisks padoms

Kompensācijas pieprasīšana prasa pacietību, tomēr Regula būtiski aizsargā pasažieru intereses. Saglabājot nepieciešamos dokumentus un uzstājot uz savām tiesībām, iespējams veiksmīgi atgūt pienākošos kompensāciju arī gadījumos, kad aviokompānija sākotnēji to atsaka.

Autore: Katrīna Radziņa, jurista palīdze, Rödl & Partner Latvia
#aviopasažierutiesības #lidojumakompensācija #juridiskāpalīdzība #RoedlPartnerLatvia​

Kontakti

Contact Person Picture

Katrīna Radziņa

Jurista palīdze

Nosūtīt pieprasījumu

Skip Ribbon Commands
Skip to main content
Deutschland Weltweit Search Menu